Veelgestelde vragen

Wat wordt er bedoelt met 100% vegan?

Alle merken uit ons assortiment, zijn volledig vrij van dierlijke producten. Om een simpel voorbeeld te geven: Veel kaarsen worden gemaakt van dierlijk vet (stearine). Dit zijn producten die wij absoluut vermijden en zeer streng op controleren. Zodat jij zorgeloos en toegankelijk een diervriendelijk alternatief kan kopen.

Waar staat de term cruelty free voor?

Veel producten in bepaalde sectoren worden getest op dieren om te kijken of het veilig is voor de mens. De meest gebruikte proefdieren zijn muizen, ratten, kippen en vissen. Maar ook apen, paarden, honden en konijnen worden gebruikt voor proeven. Met cruelty free producten weet je zeker dat je niet bijdraagt aan deze verschrikkelijke praktijken.

Wat bedoelen jullie met duurzaam?

Alles wat we doen, proberen we zo duurzaam mogelijk te doen, van verpakkingen, tot bezorging, maar ook de merken waar wij mee werken. Door bij elk proces bewust stil te staan en te innoveren waar mogelijk doen we alles in onze macht om te kiezen voor de meest duurzame oplossing.

Zijn jullie verpakkingen ook duurzaam?

Wij gebruiken diverse verzendozen van golfkarton gemaakt van 90% recycled materiaal. Bedrukt met inkt op waterbasis, klaar om opnieuw gebruikt te worden. Ook gebruiken we biologisch afbreekbare verzendzakken gemaakt van hars. Al onze verpakkingen zijn volledig plasticvrij!

Ik heb een vraag over mijn bestelling?

Dat kan natuurlijk! Stuur ons dan een mailtje op support@cruf.nl en dan proberen we je zo snel mogelijk te helpen. Vermeld wel altijd je ordernummer, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Rekenen jullie verzendkosten?

Voor bestellingen onder de €50,- betaal je €5,95 verzendkosten. Voor bestellingen boven de €50,- zijn de verzendkosten gratis!

Ik wil mijn bestelling retourneren

Dat kan natuurlijk! Het retourneren van een product is altijd mogelijk, na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om je bestelling te retouneren en zullen we je geld terugstorten. We vragen je wel om het product in originele staat en ongebruikt terug te sturen. Retourkosten zijn voor eigen rekening.

Ik heb de verkeerde bestelling ontvangen, wat nu?

Heel af en toe gaat er wel eens wat fout, maar wij doen ons uiterste best om eventuele problemen zo snel en goed mogelijk op te lossen. Als je hebt gemerkt dat wij een fout hebben gemaakt, stuur dan een e-mail naar support@cruf.nl dan helpen we je graag! 

Help mijn vraag staat er niet tussen?

Geen paniek, stuur je vraag naar support@cruf.nl en wij beantwoorden hem zo snel mogelijk.